اتحادیه حقوقدانان افغانستان: ادامه کار حکومت وحدت ملی غیرقانونی است

به گزارش بانیما، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تعویق افتاده است شماری از اعضای اتحادیه حقوقدانان افغانستان ادامه کار حکومت وحدت ملی را غیرقانونی دانسته و خواهان ایجاد حکومت موقت در این کشور شدند.

اتحادیه حقوقدانان افغانستان: ادامه کار حکومت وحدت ملی غیرقانونی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از بیانیه اخیر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر انتها عمر حکومت وحدت ملی این بار اتحادیه حقوقدانان این کشور نیز ادامه کار دولت کنونی را غیرقانونی دانسته است.

بر اساس ماده 61 قانون اساسی افغانستان دوره کاری دولت این کشور اوایل خردادماه سالجاری انتها می یابد و قدرت باید به رئیس جمهوری جدید این کشور واگذار گردد.

شورای اتحادیه حقوقدانان افغانستان نیز با اشاره به این موضوع ادامه کار حکومت وحدت ملی را پس از خردادماه غیر قانونی دانسته و به لزوم ایجاد حکومت موقت در این کشور تاکید نموده است.

عبدالوحید فرزه ای عضو شورای اتحادیه حقوقدانان افغانستان به آوا گفت: حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافقنامه سیاسی تشکیل شده که در قانون اساسی پیش بینی نشده است.

وی اضافه نمود: با این حال، حکومت وحدت ملی باید قدرت را به یک حکومت سرپرست واگذار کند تا از این طریق زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور فراهم گردد.

عضو شورای اتحادیه حقوقدانان افغانستان توضیح داد که بر اساس پیش بینی ماده 67 قانون اساسی ختم دوران حکومت منجر به ایجاد حکومت سرپرست می گردد.

وی اضافه نمود: حکومت سرپرست نیز بر اساس قانون پس از شروع بکار در مدت 3 ماه باید زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال قدرت را در این کشور فراهم کند.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به 5 ماه آینده به تعویق افتاده است، اشرف غنی و عبدالله نیز در نظر دارند تا زمان برگزاری انتخابات در راس قدرت باقی بمانند.

.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2581

به "اتحادیه حقوقدانان افغانستان: ادامه کار حکومت وحدت ملی غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه حقوقدانان افغانستان: ادامه کار حکومت وحدت ملی غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید