اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را رد کرد

به گزارش بانیما، اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا مبنی بر برگزاری مذاکرات در خصوص طرح جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.

اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را رد کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه بریتانیایی در گزارش خود اعلام نمود که اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را در آخر هفته جاری رد نموده است.

طبق گزارش اسکای نیوز، کمیسیون اروپا گفته که پیشنهاد جدید جانسون هیچ اساسی را برای نهایی کردن یک توافق جداسازی ارائه نمی نماید.

اسکای نیوز به نقل از ناتاشا برتود سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات در خصوص طرح جانسون برای جایگزین کردن ترتیبات پشتیبان در سرانجام هفته انجام نخواهد شد.

وی گفت که فرصت دیگری به بریتانیا برای ارائه جزئیات طرح خود در روز دوشنبه، داده خواهد شد.

روزنامه تایمز به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: اگر ما مذاکرات آخر هفته را برگزار کنیم، به نظر می رسد که این مذاکرات مناسب است اما ما هنوز راه درازی در پیش داریم.

توافقنامه ای موسوم به توافق آدینه خوب که از سال 1999 به اجرا در آمده به صراحت انجام هر گونه بازرسی های فیزیکی در مرز را ممنوع می نماید. اتحادیه اروپا با پیشنهاد ساز و کاری موسوم به ترتیبات پشتیبان به دنبال محافظت از مفاد توافق آدینه خوب است، اما دولت جانسون با این بند موافق نیست و به دنبال لغو آن است.

طبق این گزارش، روز آدینه متن طرح پیشنهادی جانسون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) منتشر شد.(جزئیات بیشتر)

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4884

به "اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید