آمریکا کمپانی های مرتبط با ارتش چین را هدف گرفت

به گزارش بانیما، پنتاگون در حال تهیه فهرستی از کمپانی های مرتبط با ارتش چین به عنوان بخشی از کوشش دولت واشنگتن برای بازداشتن پکن از به دست آوردن تکنولوژی های حساس و حفاظت از زنجیره های تامین دفاعی آمریکا است.

آمریکا کمپانی های مرتبط با ارتش چین را هدف گرفت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، به گفته هفت تن از مقامات آمریکا، وزارت دفاع این کشور در کوشش است تا سازمان ها و کمپانی های چینی را که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با ارتش آزادی بخش خلق چین در ارتباط هستند شناسایی کند و با این کار به کاهش احتمال در معرض خطر قرار دریافت زنجیره های تامین تسلیحاتی آمریکا یاری کند و این اقدامشان به شدت از سوی کاخ سفید حمایت می گردد.

پنتاگون به شدت نسبت به زنجیره های تامین دفاعی آمریکا نگران است و به دنبال دست یافتن به راه هایی برای مقابله با خلأهای مهم در اساس صنعتی و جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

این تمرکز در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت یافته است.

این آنالیز میخواهد تا آسیب پذیری های زنجیره تامین دفاعی آمریکا را شناسایی کند تا به کمپانی های آمریکایی اطمینان دهد که به وسیله خریدها و فروش هایش به ارتش چین یاری نمی نمایند.

این فهرست به دولت واشنگتن یاری خواهد نمود تا با به کارگیری قوانین کنترل صادرات و قوانین خرید فدرال که می تواند آژانس های دولتی را از خرید تکنولوژی ها از کمپانی های معین شده منع کند یاری خواهد نمود.

پنتاگون تاکید نموده که به دلایل محرمانه نمی تواند جنبه های این آنالیز مربوط به زنجیره تامین دفاعی را افشا کند.

در همین حال وزارت بازرگانی نیز که در این پروژه شرکت دارد هیچ گونه اظهارنظری ننموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4441

به "آمریکا کمپانی های مرتبط با ارتش چین را هدف گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا کمپانی های مرتبط با ارتش چین را هدف گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید